Časté otázky spotrebiteľov

Prv než nám napíšte svoju otázku mali by sa pokúsiť nájsť odpoveď. Zodpovedali sme na všetky najčastejšie otázky.

Q: Je registrácia časovo ohraničená a do kedy sa môžem registrovať?

ÁNO! Spotrebiteľské Centrum spustilo kampaň Lacnejšie Energie dňa 01. decembra 2018 a registrácia bude trvať celých 6 mesiacov. Registrovať sa môžete iba do 31. 05. 2019. Uplynutím tohto dátumu aplikácia znemožní registráciu nových spotrebiteľov do kampane.

Q: Čo musím po registrácii vykonať, ak sa chcem zúčastniť kampane?

Po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu je potrebné aby ste 1.) doplnili svoje osobné a kontaktné údaje, 2.) pridali svoje odberné miesta pre riadnu účasť v kampani.

Po ukončení možností registrácie (po 31.05.2019) vás požiadame, aby ste nám poskytli doplňujúce informácie o zariadeniach, ktoré používate v svojej domácnosti (na odberných miestach) formou jednoduchého dotazníka.

Budeme tak mať väčší prehľad o energetických nárokoch vašej domácnosti (odberných miest) čo nám pomôže prispôsobiť požiadavky na výber nového dodávateľa energií.

Q: Ako sa nakladá s osobnými údajmi poskytnutými pri registrácii?

f kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fôf kljôadl fô

Q: Prečo je registrácia bezplatná?

Registrácia ako aj účasť v kampani je bezplatná a bez akýchkoľvek záväzkov. A takto tomu bude počas celého jej trvania. Do organizovania tejto kampane sa pustilo Spotrebiteľské Centrum vďaka podpore spotrebiteľov, ktorí využívajú jeho služby a taktiež vďaka financiám, ktoré získalo asignáciou 2% daní z príjmov.

Q: Nemám emailovú adresu, môžem sa zaregistrovať?

ÁNO. Registrácia je viazaná na rodné číslo spotrebiteľa, nie na emailovú adresu, preto sa môže pridať naozaj každý. Pre jednoduchšiu komunikáciu so spotrebiteľmi je však vhodné, aby ste používali internet a aspoň niekedy navštívili svoj profil. Občania bez prístupu k internetu môžu pre získanie informácií využiť naše kontaktné kancelárie či telefonickú linku. O registráciu či pomoc s prihlásením môžete požiadať napríklad svojho suseda, domového dôverníka či terénneho sociálneho pracovníka.

Q: Môžem sa registrovať, ak neviem aká je moja presná spotreba?

ÁNO. Na registráciu potrebujete nevyhnutne poznať iba svoje rodné číslo, krstné meno a priezvisko. Taktiež je pri registrácii potrebné uviesť emailovú adresu na ktorú vám zašleme aktivačný kód a vymyslieť si dostatočne bezpečné heslo. Aktivačný kód vám zašleme na akúkoľvek emailovú adresu. Detaily odberného miesta ako i ročné spotreby doplníte neskôr. S jedným emailovom môžete registrovať niekoľko osôb, napríklad svojich príbuzných či susedov. Nezabudnite, že s registráciou musia oni sami súhlasiť a poskytnúť Vám za týmto účelom svoje rodné číslo.

Q: Ceny energií na svetových trhoch rastú, má zmysel sa registrovať?

JEDNOZNAČNE ÁNO! Napriek stále rastúcim cenám energií na svetových trhoch je pravdeopodobné, že cena, ktorá vzíjde z verejnej aukcie bude nižšia ako tá, ktorú platíte teraz svojmu aktuálnemu dodávateľovi. Platí to najmä pre zmluvy s dodávateľmi uzatvorené pred niekoľkými rokmi. Registrácia ako i účasť v kampani LacnejšieEnergie.sk je bezplatná a nezáväzná, pokiaľ ponuka získaná po aukcii nebude pre vás výhodná nemusíte ju prijať.

Q: Prečo by som mal registrovať?

Náklady na energie predstavujú vysoký výdaj každej domácnosti. Rôzne ponuky dostupné na trhu sú často nejasné, mätúce a občas aj zavádzajúce, preto mnoho domácnosti zostáva u jedného často predraženého dodávateľa elektriny či zemného plynu. Dôvodom je podľa názoru netransparentnosť energetického trhu a nedostatočná znalosť práv spotrebiteľov.

Spotrebiteľské Centrum chce ponúknuť slovenským odberateľom energií ten najlepší produkt na trhu, čo v našom ponímaní predstavuje pomer medzi nízkou cenou a výhodnými zmluvnými podmienkami. Našim neskromným cieľom je motivovať dodávateľov, aby vďaka aukcii v ktorej budú ponúkať najnižšie ceny a vyberať zmluvné podmienky uvoľnili na trh nové konkurencie schopné tarify, ktoré budú vhodné pre spotrebiteľov.

Registrujte sa aj vy. Nemáte čo stratiť, za registráciu a účasť v kampani LacnejšieEnergie nič neplatíte a najmä, k ničomu sa nezaväzujete.

Máte dôvod prečo sa neregistrovať? Napíšte nám ho

Q: Môžem sa registrovať aj v prípade ak odoberám iba elektrinu alebo iba zemný plyn?

Samozrejme, že ÁNO. Kolektívna zmena dodávateľa sa týka elektriny aj zemného plynu. Registrovať sa môžete aj v prípade, ak odoberáte iba jeden typ energií. Po prihlásení do svojho účtu v sekcii „Odberné miesta“ pridáte detaily odberného miesta.